01.06.2024.

Kako umanjiti napor očiju pri radu na računalu?

Ghetaldus

U današnjem digitalnom dobu, mnogi od nas provode veći dio dana ispred ekrana računala. Iako je tehnologija neophodna, dugotrajno gledanje u ekran može uzrokovati naprezanje očiju, poznato kao digitalni zamor očiju. Evo nekoliko savjeta kako umanjiti napor očiju i sačuvati vid, uz nekoliko zanimljivosti koje će vam olakšati!

1. Pridržavajte se pravila 20-20-20

Jedan od najjednostavnijih i najefikasnijih načina za smanjenje naprezanja očiju je pridržavanje pravila 20-20-20. Svakih 20 minuta, odvojite 20 sekundi da pogledate nešto što je udaljeno 20 stopa (oko 6 metara). Ova kratka pauza omogućuje vašim očima da se opuste.

2. Prilagodite osvjetljenje

Jako osvjetljenje, bilo od ekrana ili iz okoliša, može dodatno naprezati vaše oči. Prilagodite svjetlinu ekrana tako da bude ugodna za vaše oči i smanjite odsjaj izravnim svjetlom. Korištenje zaslonskih filtera može također pomoći u smanjenju odsjaja.

3. Trepćite često

Pri radu na računalu, skloni smo rjeđe treptati, što može dovesti do suhoće očiju. Svjesno se podsjećajte da trepćete često kako biste održali oči vlažnima. Korištenje umjetnih suza može dodatno pomoći u vlaženju očiju.

4. Prilagodite postavke radnog prostora

Važno je da vaš radni prostor bude ergonomski uređen. Ekran računala trebao bi biti postavljen oko 20-30 inča (50-75 cm) udaljen od vaših očiju i blago nagnut prema dolje. Također, stolica i stol trebaju biti podešeni tako da omogućuju udoban i prirodan položaj tijela.

5. Redoviti pregledi vida

Redoviti pregledi vida ključni su za održavanje zdravlja očiju. Oftalmolog ili optometrist može vam pomoći u otkrivanju i liječenju problema s vidom prije nego što postanu ozbiljniji.

6. Koristite Blue Protect leće

Ako provodite puno vremena pred računalom, razmislite o naočalama s premazom koji smanjuje naprezanje očiju, odnosno Blue Protect lećama poznatima kao lećama za računalo. 

Blue Protect leće imaju posebnu prevlaku koja filtrira ili blokira određeni dio plavog svjetla koje emitiraju ekrani uređaja. Ove leće mogu smanjiti očni umor, poboljšati udobnost pri gledanju ekrana i čak pomoći u održavanju prirodnog ciklusa spavanja.

Međutim, važno je napomenuti da plavo svjetlo nije uvijek štetno. Ono igra važnu ulogu u regulaciji našeg cirkadijalnog ritma, odnosno našeg biološkog sata. Ipak, prekomjerna izloženost plavom svjetlu, posebno noću, može poremetiti ovaj ritam.

Pri odabiru Blue Protect leća, važno je konzultirati se s optičarem ili oftalmologom kako biste pronašli leće koje odgovaraju vašim potrebama i stilu života. Također, važno je napomenuti da ove leće nisu zamjena za pravilno postavljanje svjetla i redovne pauze od gledanja ekrana.

Zanimljivosti:

  • Znate li da je prosječan radnik ispred računala više od 7 sati dnevno? Slijedeći ove savjete, možete olakšati svojim očima taj dugi radni dan.
  • Plavo svjetlo koje isijavaju ekrani računala može utjecati na cirkadijalni ritam, što može dovesti do poremećaja spavanja. Pazite na količinu izloženosti ovom svjetlu, osobito prije spavanja.
  • Trepćemo oko 15-20 puta u minuti, ali broj treptaja može znatno pasti kad gledamo u ekran. Svjesno treptanje može pomoći održavanju vlage u očima i smanjenju naprezanja.

Rad na računalu ne mora biti bolan za vaše oči. Slijedite ove savjete i učinite svoje oči zdravijima i udobnijima dok radite!

Podijeli ovaj blog na društvenim mrežama: